Sider

mandag den 25. november 2013

5 min sy til baby

Lige endnu et sy til baby indlæg!

Nogle gange bliver jeg altså bare helt vildt nærig!
Som da jeg skulle købe små handsker til lillebror!
30 kr for et par små hvide Jersey handsker og det endda uden tommelfinger!
Herregud 30 kr, nu er det nok ikke lige det der vælter budgettet! 
Men når nu jeg har mange meter Jersey og rib liggende her hjemme, så blev jeg lige der super nærig!

Så jeg besluttede mig for at sy mine egne handsker (efter Aksel havde haft strømper på hænderne de første ture ud).


Helt seriøst, det tog 5 min at lave dem!
Stoffet er en lækker rib jeg har købt i stofdillen i Ishøj til 30 kr meteren!

Af samme meter stof har jeg også syet 2 elefanthuer til Anker og der er stadig en god del tilbage!

Bare lige for at sætte det lidt i perspektiv hvad man kan få for 30kr.

Bliver du også ramt af nærighed og tanken om at det kan du lave billigere og bedre selv? 


7 kommentarer:

  1. UHHA JA..Det bliver jeg tit ramt af.. det er vidst bl.a. årsagen til at To-do listen vokser

    SvarSlet
  2. Hvor er de søde :o)
    Bliver også tit ramt af nærigheden! :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  3. Det er ikke kun nærrig.. Synes også det er hyggeligt at lave tingene selv. Og så kan man jo få det i de farver/mønstre/pynt som man bedst kan lide.
    Men jo.. Når man kan sy noget til 30 kr. som koster 300 kr at købe så synes jeg helt klart det er fedest at lave det selv..

    SvarSlet
  4. Ret ofte faktisk!

    Mit eget indlæg om sovevanter den anden dag, er netop afledt af samme årsag! De vanter jeg havde til Nanna og Freja har jeg betalt i dyre domme for, fuldstændig åndsvagt, det det tog max. 1/2 time at lave dem!

    SvarSlet
  5. Hov min kommentar blev vist væk!

    Ja for filan, har det lige som dig. Tror det eneste jeg ikke laver selv er bomuldstrømper og sko :-) Alt andet forsøger jeg som udgangspunkt at lave selv.

    SvarSlet
  6. Hvor er de søde, og hvor er du overskudsagtig sådan lige at lave et par vanter emd en nyfødt ved siden af ;-)

    SvarSlet
  7. Den er jeg 100% med paa. Ikke fordi jeg betragter mig selv som en naerigpeter, men helt aerligt, saa er mange priser totalt overdrevet. Og naar jeg nu gaar totalt ind for hjemmelavet, saa hjaelper det jo heller ikke paa det vel hihi.
    Ps, har du set babyskoene jeg har lavet??? Det ville maaske vaere noget for dig.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...