Sider

torsdag den 18. juli 2013

Søster kan sy!

Det har min ældste bror for længst fundet ud af!
Med jævne mellemrum tikker der en SMS eller telefon opkald ind: "ka du ik lige...?"

Jeg lægger bukser op både for brormand og svigerinde, ungernes tøj lappes, ynglings jakken får ny lynlås...listen over udførte reparationer er ved at være lang.

Nu skal vores anden bror giftes og så kommer opkaldet :"ka du ik lige?"

Denne gang var det oplægning af habitbukser, altså ik noget man bare lige gør!

Fint Ben Sherman sæt fundet på Ebay!

"Jamen kan du ikke bare lige gøre det på symaskinen?"

Måtte lige forklare at sådan noget gøres i hånden med usynligsøm!

Når men min bror er nu flink til også at hjælpe den anden vej, så jeg påtog mig opgaven!

Derfor sidder jeg lige nu og laver sirlige sting...



Tilgengæld sendte jeg brormand på legepladsen med Anker samt fætter og kusine:)

Jeg elsker at sy, men reparationer og oplægninger er altså bare kedelige...

8 kommentarer:

  1. Åh ja, den kære familie. Når jeg får familibesøg hænder det ofte med, der lige er en bunke oplægninger med eller en lynlås der skal skiftes (hvilket man altså bare ikke lige gør) så sidder jeg dérinde ved maskinen mens de andre drikker kaffe:-) Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak, den med lynlås har jeg også prøvet, to gange!

      Slet
  2. Åh ja - for ikke så længe siden havde min kære far været på udsalg og med hjem var to par top lækre Levis jeans i 2 forskellige længder! !?! Købt med vilje!!?! For dem kan datter da lige fikse ikk??!!? Kraftigt cowboystof er bare ikke det nemmeste og slet ikke hvis det skal ligne den originale oplægning, så som Heidi ovenfor skriver, sad jeg så der ved symaskinen mens de andre hyggede :)))

    Smil

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, oplægning af bukser gør jeg også tit!
      Når det er cowboybukser bevarer jeg den gamle syning, efter et tip jeg engang så på en amerikansk blog.
      Se fx her: http://www.cottonandcurls.com/2010/12/hemming-jeans-while-keeping-original-hem/

      Det er super smart og ret nemt, jeg bruger bare overlockeren!

      Slet
  3. Ja reparere er ikke just det sjoveste. Lynlaase er dog de vaerste synes jeg hihi.
    Men saa skal I jo til bryllup. Hvad skal du have paa???????????????????

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hader lynlåse!

      Åh, ja jeg skal også til bryllup og jeg har såmen indkøbt hele tre kjoler til den tykke mave! Den sidst købte kjole var bare den helt rigtige!
      Kan godt være der kommer et indlæg senere;)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. 'Du kan jo godt lide at sy.. kan du ikke lige...'
    Jeg har lært svaret der passer ind de fleste gange:
    'Nej men jeg vil gerne lærer dig hvordan!'

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...