Sider

lørdag den 1. juni 2013

Middagslur i solskin

Hvis der er noget jeg kan få stress over, så er det når der skal soves middagslur i høj solskin! 
Men nu har jeg fundet løsningen på det problem.

solsejl fra Muru

 solsejl fra Muru

solsejl fra Muru

solsejl fra Muru

solsejl fra Muru

Jeg har fået lov til at prøve et af de fine solsejl fra Muru. Så da vi idag skulle på udflugt lige i middagsheden, kunne det rigtig få lov at stå sin prøve!

Jeg havde ikke afprøvet solsejlet hjemmefra, så det var jo en prøve i sig selv om jeg kunne finde ud af at montere det!

Det gik forholdsvis smertefrit, på 20 sekunder gik jeg fra et følelsesmæssigt udbrud der hed "sikke noget lort" til "det er jo genialt det her" (ja, ja lidt graviditets hormoner har man vel lov at have).

Men meget mere end 20 sekunder tog det altså heller ikke at regne ud hvordan det skulle monteres.

På billedet har jeg knækket styret ned, men vi brugte også sejlet mens styret var i normal position, så vi kunne køre rundt.

Muru er et helt nyt mærke der har eksisteret siden januar 2013 og bag det står de to søstre Vappu og Sirkku Singer.
Ideen opstod da de var på barsel med deres børn og de opdagede behovet for et ordentlig vind- og solsejl.
Derfor gik de igang med at udvikle deres egen løsning på dette problem.

Navnet Muru var noget søstrenes finske bestemor kærligt kaldte dem som børn. "Muru" betyder "krumme" - noget lillebitte som behøver beskyttelse. Muru var derfor oplagt til deres design som lige netop er ting til de små der skal beskyttes.

Når men tilbage til test af solsejlet.
Vi lagde Anker til at sove i klapvognen, mens vi gik rundt om en sø. Det betød at solens retning ændrede sig undervejs, men solsejlet var fint dækkende hele vejen rundt.
Jeg kan rigtig godt lide at sejlet er dækkende ovenfra, men der kan ventilere luft ind fra siderne, så han ikke bliver overophedet under. Sejlet er lavet af en stærk bomulds canvas og har en UV beskyttelse på 50+ og er udsmykket med flot tryk og broderi.

Anker, som til tider kan være lidt utilfreds når han skal sove, var overraskende glad for at ligge under solsejlet, eller som han glad sagde "mi hule", ja skat, mor har lavet en hule til dig;) Den havde jeg slet ikke set komme, men sikke et plus!

Så alt i alt må jeg sige at solsejlet er godkendt af både mor og søn. Vi kommer helt sikkert til at bruge solsejlet på sommerens ture og udflugter.

Du kan se mere om de fine solsejl på muru.dk.

Pssst: hold øje med bloggen, hvis du også kan bruge et solsejl til sommerens forhåbentlig mange soltimer.

* Jeg har modtaget dette produkt som gave! Ord, billeder og meninger er mine*

3 kommentarer:

  1. Det var dog smart. Jeg brugte et stykke stof sat op med toejklemmer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man selvfølgelig også, men dette solsejl har UV beskyttelse, som jo bare er så vigtigt idag;)

      Slet
  2. Det ser godt nok fint ud. Mht det med et stykke stof, så bruger de fleste en hvid stofble og den yder bare slet ikke samme beskyttelse som sådan et solsejl her.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...