Sider

fredag den 3. maj 2013

Solhat

Årets første hjemmesyet solhat er færdig, men det bliver desværre ikke den sidste...
hjemmesyet solhat


hjemmesyet solhat

Jeg havde lyst til at prøve et nyt mønster til årets solhat. Jeg har altid brugt Elsebeths Gynthers solhatte mønster (se her), men jeg syntes det måske er en smule tøset, så i år har jeg været på udkig efter et andet.

Sidste år købte jeg en stak meget gamle Burda blade på biblioteket (se indlæg her) og i Burda special forår/sommer '97 faldt jeg over denne solhat.

Den var hurtig og nem at sy, den passer mig perfekt!
Problemet er bare at det var Anker jeg syede den til! Tror jeg prøver igen, denne gang uden sømrum!

Sådan er det jo nogle gange med de hjemmesyede ting, der skal lige et par forsøg til, men ellers er den da meget fin;)
Solhatten er syet i en let og luftig bomuld Chambrey i mørk marine, pyntesygninger med neon grøn tråd.

Anker har taget sidste års hat i brug, men den sidder lidt stramt så en ny skal der til!

3 kommentarer:

  1. Den er super fin og lækker med den grønne kontrast til. Jeg har selv lavet sommerhat i dag, men jeg har brugt EG mønstret :)
    KH Lena

    SvarSlet
  2. Den er ellers fin - I bliver da fine I matchende solhatte ;o)
    Ej, det er bare øv at sidde tilbage med et perfekt første forsøg i der er for stort eller lille :o(

    SvarSlet
  3. Det er ellers en rigtig fin solhat - og du har ret, EG mønstret er ret tøset, så dette er et rigtig fint alternativ. En skam størrelsen ikke lige passede fra starten.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...