Sider

fredag den 2. marts 2012

Kønsroller

Er meget diskuteret for tiden, men det er ikke en helt ny diskussion!

 Jeg er barn af nogle rigtige 68'ere, så det at pådutte sine børn kønsroller var i høj grad et fy fy ord!

Da jeg så en jul ønskede mig et komfur var mine forældre lidt tilbageholdende! Når men de vælger så at tage en lille snak med mig, om hvorfor jeg nu ønskede mig sådan et!

Jamen, det er så jeg kan lave mad ligesom far! svarede jeg.

Det svar gik rent ind og under træet lå dette:



Nu er mit komfur kommet frem igen og nu kan Anker snart lave en masse mad på det!
Jeg elsker at Anker kommer til at lege med mit gamle komfur og jeg elsker at det ikke er et plastik fantastisk køkken, dette er nok endnu en miljøskade fra min barndom;-)

Om han vil lave mad som mor eller far må tiden jo vise, men herhjemme kan begge køn lave mad!

2 kommentarer:

  1. FEDT indlæg! *griner*
    Jeg købte i sommers et brugt Brio køkken til Emil og min mand spurgte hvem det dog var til... Nu synes han det var gode 30kr givet ud, for Emil hygger sig rigtig ved sit komfur :)

    SvarSlet
  2. Sød historie. Her har vores drenge altså også et køkken - faktisk to. Et I køkkenet og et i legehuset.

    Inden legehuset bliv indrettet med håndvask, komfur, hylder, gardiner m.m. var det ikke det store hit - men det er det i den grad nu!!! :o)

    Jeg havde et køkken magen til dit da jeg var barn - det endte dog sine dage i mit legehuset og var derfor ikke værd at gemme. Drengene må derfor nøjes med et nyere Brio og en IKEA-model-

    Rigtig god weekend ;o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...