Sider

onsdag den 28. marts 2012

Fødselsdagsbukser



Anker fylder 1 år i morgen og så må det være passende med et par fødselsdagsbukser!
De minder rigtig meget om de smækbukser jeg lavede her, men de kom desværre kun på et par gange da jeg fik lavet dem for små!
Derfor er jeg bare slet ikke færdig med mælkedrengestriber og grøn! Denne gang er bukserne lavet med en  neon grøn stikning og grønt ternet for i bærestykket og indvendigt i lommerne.
Stikningerne har jeg syet med dobbelt overtråd, et lille sytip jeg har fået hos Lis og det giver altså bare en virkelig synlig pyntestikning.

Jeg må indrømme at jeg er lidt stolt af disse bukser, for jeg har haft min knaphuls debut!
Jeg har endelig fået en knaphulsfod til min symaskine, så jeg satte mig ned, tungen lige i munden, næsen helt ned i symaskine vejledningen også ellers bare sy det ene knaphul efter det andet!


Efter 11 øveforsøg var jeg klar...


Det var alligevel med lidt røstende hånd da jeg skulle lave de "rigtige" knaphuller i smækbukserne, men heldigvis blev de rigtig fine! 


Jeg kan slet ikke få armene ned, forude venter der jo så mange syprojekter med knaphuller, kan slet ikke forstå hvorfor jeg frygtede dem så meget!

Nu vil jeg gå ud og bage en kage til de søde pædagoger i Ankers vuggestue. Børnene skal have lidt lækkert frugt, så det forbereder jeg i morgen.

Tænk at Anker musen allerede bliver et år i morgen, jeg kan slet ikke forstå det! Vi var til 1 års undersøgelsen idag og lægen kunne jo ikke sige andet end at det var en perfekt dreng vi har:-)
(men det vidste vi jo godt!)






8 kommentarer:

  1. De er blevet SUPER fine! Hav verdens bedste dag imorgen. Det er virkelig noget af det hyggeligste man kan forestille sig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, har lige været ovre i vuggestue og dele frugt ud og synge fødselsdags sang! Det var så hyggeligt:-)

      Slet
  2. Hvor er de bare blevet fine, det kan du godt være stolt af :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med lillemusen, og god fødselsdagsfejring. Hvor er bukserne super søde, godt gået.

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med ham. Fine, fine smækbukser:)

    SvarSlet
  5. Hold du bare armene oppe hihi. De er da bare saa smaddersoede de bukser. Godt gaaet. Knaphuller er ogsaa mit mareridt. Det kunne vaere jeg bare skulle oeve mig.:-)
    Tillykke med ham.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...