Sider

lørdag den 15. januar 2011

Åh hvor har jeg savnet...

Lyden af min Bernina der arbejder.
Min symaskine er helt speciel, den er et arvestykke fra min elskede mormor og når jeg syr på den er det som om hun hjælper mig.
Min Bernina blev købt i 1970 i Singapore Malaysia og i følge brochuren kostede den, den nette sum af $540.
Utroligt at den efter så mange år stadig kører upåklageligt. I sommers troede jeg dog at det var ude med den, da en kondensator stod af. Jeg tog den til en gammel symaskine mand der kunne oplyse at denne reservedel ikke havde været i produktion i over 10 år. Men han kunne helt lovligt køre udenom denne og få den til at virke igen.
Så nu sidder jeg og syr til min kommende søn, på den maskine, min elskede mormor har syet så meget til mig på.

Her et billed fra i dag hvor jeg er igang med et helt specielt projekt:

3 kommentarer:

  1. Sikke en sød historie, dejligt når arvestykker kan bruges og skabe glæde.
    Min symaskine er i øvrigt næsten identisk med din, men den er til gengæld købt på et loppemarked til den nette sum af 150 kr. Jeg er ikke ret god til at sy, men den er fin til mit behov, og jeg synes, den kører som en drøm!

    SvarSlet
  2. Dejligt at hoere at jeg ikke er den eneste. Jeg syr paa min mors maskine, en gammel pfaff, som hun koebte til sin 18 aars foedselsdag i 1956. Den er tung som et ondt aar men uopslidelig (haaber jeg da).

    SvarSlet
  3. Hvor er det da herligt at de gamle maskiner stadig er i brug og stadig kører derud af;-)
    Jeg har da også overvejet om jeg skal have en lift nyere model, med lidt smarte freatures, men kan bare næsten ikke nænne at skille mig af med den gamle.
    Plus nu er jeg jo blevet så glad for mærket Bernina og deres nye modeller er ikke just billige.
    Så jeg beholder den gamle lidt endnu, så må jeg fortsat kante af med zig zag og undgå noget med knaphuller(for dem kan jeg bare ikke lave).

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...